Välkommen

Vi på AktivaUpplevelser hälsar Tony Berglund välkommen i gänget.

Det är med stor glädje och spänning som jag antar utmaningen att sköta marknaden på AktivaUpplevelser. Jag har en bakgrund inom äventyr och föreläsningar där den röda tråden alltid varit att inspirera människor att våga utmana sig själva. Syftet har varit att hjälpa människor besegra sina rädslor och utveckla sina individuella styrkor. I rollen som marknadschef på AktivaUpplevelser kan min erfarenhet från det individuella perspektivet länkas samman med den erfarenhet som AktivaUpplevelser har erhållit genom sitt mångåriga arbete med gruppdynamiska processer. Jag kommer dessutom från en annan nisch och tittar gärna utanför lådan när jag söker nya lösningar på gamla problem. Därför kan jag betrakta branschen med ofärgade glasögon och bidra med tankar, idéer och lösningar kring till exempel produktutveckling, ur ett helt nytt perspektiv. Mitt projekt med Guinness World Record i Vertical Run 2010 är ett bra exempel. Rekordet gick ut på att med hjälp av klätterutrustning springa/falla nerför en husfasad så fort som möjligt. När jag ringde Guinness i London hade dom redan en kategori klar för grenen och höjden var bestämd till 100 meter, men i Västerås är den högsta byggnaden, Skrapan, bara 84 meter. Jag kunde ge upp eller titta utanför lådan och jag valde det senare. Mycket riktigt fanns där en lösning, det gör det alltid om man bestämmer sig för att titta efter ordentligt. Jag kontaktade en styrelse i Luxenburg som då ägde Skrapan och frågade om jag fick förlänga byggnaden med 20 meter. Dom sa ja. Så blev Skrapan Sveriges tredje högsta byggnad för en dag, jag blev ny världsrekordhållare och projektet genererade runt 11 miljoner kronor i nyhetsvärde för Västerås Stad. Jag har en filosofi om att ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid. Med denna inställning och attityd som grund är det min ambition att fortsätta bygga värde och förstärka den framgångskurva som AktivaUpplevelser befinner sig i och det kommer att bli en riktigt rolig resa!

Bästa hälsningar
Tony Berglund

Kommentera

